Home

Ansiennitet sykepleier 2021

Sykepleiere i kommunene med ti års ansiennitet og mer fikk i gjennomsnitt utbetalt 523 404 kroner i årslønn, fortalte arbeidslivsdirektør i KS, Tor Arne Gangsø, til Sykepleien 4. mai. Dette var tall per 1. desember i fjor. - Må gå ut fra grunnlønna. På Facebook reagerte mange sykepleiere I tillegg ble de som var ansatt som sykepleier, spesialsykepleier og helsesøster, og med en ansiennitet på 0-3 år eller 8 år og høyere, sikret et ytterligere tillegg (se protokollen under). Minstelønn med virkning fra 1.5.2014. Riksmeklerens møtebok fra oppgjøret KS 201 Nå er Julie assisterende avdelingsleder og den eneste sykepleieren i hjemmetjenesten - og Engerdal kommunes lavest lønnete sykepleier. Det til tross for at hun som utdannet sykepleier i 2015, ifølge tall fra Kommunal Rapport, tjener det samme som en sykepleier med 10 års ansiennitet: 435 800 kroner per år

Jeg er politi, og føler meg som lønnstaper - Politiforum

Jobber som sykepleier. Oppdaget at jeg ikke har fått den annsiniteten som jeg har krav på. Noen som vet hvor jeg finner ut reglene for hvordan annsinitet skal regnes ut? Har også fått høre at praksis i forbindelse med studie skal regnes med. Hvordan får man regner sammen denne når det er over 10. Ansatte i kommuner og fylkeskommuner får sin lønn regulert på ulikt vis, avhengig av om deres stillingskode er plassert i kapittel 3, 4 eller 5 i hovedtariffavtalen. Sentrale tillegg i kapittel 4 De som ligger i kapittel 4 har garantilønn, stigende etter ansiennitet. Ansatte kan ha fått forhandlet fram høyere lønn enn disse trinnene tilsier, [ for ansiennitet 7 500 7 500 5 000 21 900 20 200 18 200 Utregnet laveste årslønn 383 700 391 200 396 200 418 100 438 300 456 500 Adjunkt og Stillinger med krav om 4­årig U/H­utdanning 415 800 2,00 % 1,98 % 1,33 % 2,18 % 5,33 % 4,23 % Utregnet tillegg for ansiennitet 8 400 8 300 5 600 9 100 22 200 17 600 Utregnet lavest